Strategia Promocji Żywności

czwartek, 27 lipca 2017 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przygotowuje Strategię Promocji Żywności. Dokument ten dotyczyć będzie integracji i koordynacji działań w zakresie promocji żywności podejmowanych bezpośrednio przez resort, jak i jednostki podległe. Określać on będzie także zasady współpracy w tym zakresie z innymi resortami.

Fot. Minister Krzysztof Jurgiel oraz wiceminister Jacek Bogucki podczas spotkania

Fot. Minister Krzysztof Jurgiel oraz wiceminister Jacek Bogucki podczas spotkania

Projekt został rozesłany do ponad 100 organizacji branżowych  sektora rolno – spożywczego z prośbą o zgłaszanie uwag. Uwagi przekazało 10 organizacji. Ich przedstawiciele spotkali się dziś w ministerstwie z ministrem Krzysztofem Jurgielem.  Omawiano nadesłane uwagi oraz dyskutowano na temat  założeń przygotowywanego dokumentu. Większość z uwag została  uwzględniona i będzie wykorzystana przy opracowywaniu ostatecznej wersji Strategii.

Główne cele Strategii Promocji Żywności to  intensyfikacja promocji polskiej żywności w kraju i zagranicą, aktywne uczestnictwo polskich producentów w programach promocji UE, zwiększenie udziału polskiej żywności w systemach jakości, a w konsekwencji  wzrost eksportu żywności do krajów trzecich, z uwzględnieniem krajów pozaeuropejskich.